Komplettkurs
Med Pindena har det blitt enklere for kunden å melde seg på, da alt er oversiktlig. Betaling går lett, da man får valgmuligheter for hvordan man ønsker å betale og det finnes en betalingsløsning for alle.
Fredrik Thomassen, Komplettkurs AS
Komplettkurs er en totalleverandør av kurs innenfor bygg- og anleggsbransjen som holder til i Tromsø, men nedslagsfeltet er hele Norge. Deres ønske om enklere håndtering av betalinger og nå ut til enda flere, samt å gjøre det lettere for kundene, gjorde at de landet på Pindena. Med Tripletex-integrasjon ble det en perfekt match, og Komplettkurs var raske med å sette opp kurskalenderen, som nå er tilgjengelig på deres nettside.
Fornøyd med overgang til nytt system
Komplettkurs ønsket å forenkle påmeldingen og i tillegg bruke mer tid på kundene. Med et påmeldingsskjema som er enkelt å forstå og fylle ut, er de kommet langt på vei. Men før kundene kan melde seg på, må alle kursene settes opp i påmeldingssystemet, og det har gått med noen timer til å strukturere opp alt. – Det var litt prøving og feiling i begynnelsen, men det gikk veldig greit, sier Fredrik. Han er kurskoordinator og den som jobber med nettsiden til daglig. – Jeg fikk god hjelp fra kundeservice i Pindena, så oppsettet tok relativt kort tid. Du kan se kurskatalogen på nettsiden til Komplettkurs her.
Oppsett på nettsiden med iframe
Komplettkurs har faglige kurs innen bygg og anleggsbransjen, samt ADR, og båtførerprøven. Utvalget er stort, og derfor har de valgt å vise kursene i iframe på nettsiden. De har fordelt dem i grupper som vises på forskjellige sider.
– Når nye kurs legges til i Pindena, dukker de automatisk opp på riktig side på nettsiden, og det beste er at kursene kan kopieres med oppsett og skjema i Pindena. Jeg føler nå at jeg har god kontroll på alle aktivitetene og bruker mindre tid på administrasjon, sier Fredrik fornøyd. Komplettkurs har mellom 60 – 80 aktiviteter i året, og er derfor godt tjent med en strukturert kurskatalog. Se hvordan de har satt opp Truckførerkurs på nettsiden her
Enkel påmelding for kundene
Fredrik er veldig fornøyd med totalpakken Pindena tilbyr, og mener det er mange fordeler for bedriften. Komplettkurs tilbyr betalingløsning med faktura, kort og Vipps, og Fredrik mener det er en fordel å kunne tilby flere betalingsløsninger.
– Med Pindena har det blitt enklere for kunden å melde seg på selv da alt er oversiktlig. Betaling går lett, da man får valgmuligheter for hvordan man ønsker å betale og det finnes en betalingsløsning for alle. Kunden får også en ordrebekreftelse etter kort tid.
En automatisk påmeldingsbekreftelse fra systemet gjør at man slipper å følge opp hver enkelt påmelding og kan bruke mer tid på andre oppgaver.
Sparer tid med integrasjon mot Tripletex
I tillegg til at kundene er mer fornøyd, har kursarrangøren fått en stor fordel med integrasjon mot Tripletex.
– Mange av våre kunder ønsker faktura, og vi sparer mye tid på fakturering når ordre overføres automatisk til Tripletex i det kunden bestiller et kurs.
Også regnskapsføreren til Komplettkurs i Lieng økonomi og regnskap er fornøyd: – Dette skal bli en god løsning med hensyn til mindre kundefordringer å avstemme, bedre likviditet for selskapet og mindre arbeid for selskapet med utfakturering og oppfølging, sier Frank Lieng.
– Den største fordelen vi har fått med å bytte til Pindena, er integrasjonen med Tripletex. Alt i alt er vi meget fornøyd etter at vi byttet til Pindena, sier Fredrik.
Ønsker du å vite hvordan Tripletex-integrasjonen kan spare deg for tid?
Les om integrasjon med Tripletex eller kontakt oss for en prat om påmelding og betaling til kurs.