Sett tidsfrister
Sett en frist for når deltagerne får endre og melde seg av. Slik kan du la systemet håndtere påmeldingen, uten at du må løfte en finger.

Påmeldingsfrist
Ved å sette en påmeldingsfrist kan du velge når påmeldingen stenges. Deltagere som går inn i skjema etter fristen får ikke meldt seg på. Det er også mulig å ha påmeldingen åpen frem til arrangementet starter, det styrer du helt selv når du setter påmeldingsfrist.
Frist for endring
Ofte åpner man påmeldingen i god tid, og det kan være at påmeldingsskjema har mange valg. Da vil alltid være tilfeller hvor deltagerne ønsker å endre sin påmelding. Ved å tillate endring, kan deltagerne selv kan endre sine opplysninger. Du kan også sette en frist for endring. På den måten stenger systemet for endring av skjema, slik at du slipper å huske på det. Du kan fortsatt gjøre det enkelt for deltagerne å ta kontakt ved å ha kontaktskjema tilgjengelig i påmeldingen. Noen etternølere er det alltid. Men dette vil gi deg mye mindre administrasjon og stress i forkant.


Avmeldingsfrist
Når fristen går ut blir muligheten for å melde seg av i påmeldingsskjema stengt ved at knappen blir borte. Deltagerne må da kontakte arrangøren for å melde seg av. Husk å ha informasjon på nettsiden om hvor deltageren skal henvende seg. Om det skal være et avmeldingsgebyr, er helt opp til arrangøren å bestemme. Men da er det viktig å ha med slike frister og betingelser i salgsvilkårene.
Velg når aktiviteten skal publiseres
Hvis du skal bruke litt tid på å lage påmelding til en aktivitet, kan du lage et utkast og vente med å publisere den på nett. Aktiviteten publiseres på det tidspunktet du har valgt.
Skal du annonsere en påmelding med begrenset plass? Da kan du sette publiseringstidspunkt i systemet på forhånd, slik at påmeldingen åpner automatisk.
