Økonomi og betaling
Enkle betalingsløsninger er en fordel for deg, deltageren og regnskapsføreren.
Sett prisen på produkter og ta betalt med Vipps, kort eller send faktura. Integrer med ditt økonomisystem og velg løsninger som passer deres behov.
Sett prisen på produkter og ta betalt
Du kan bruke påmeldingssystemet for å ta imot betaling. Ved å lage produkter med pris, mva-sats og tilgjengelighet kan du selge billetter eller andre produkter og varer.
Du kan ha flere priser på samme arrangement, lage prisgrupper og la systemet holde orden på hvem som skal betale hva. Rapport for betaling og fakturajournal gir deg oversikt over innbetalinger og du kan kan følge med på status for betalinger og forfall.
Betalingsløsninger i påmeldingssystemet
For å kunne ta imot betaling må du ha en betalingsløsning. Du kan velge en eller flere av betalingsleverandørene som er integrert med Pindena: Vipps, NetAxept, Swedbank eller Stripe.
Når betalingsløsningen er aktivert, kan du velge å bruke en eller flere betalingsalternativer på hvert arrangement. Faktura er også et alternativ, og du har mulighet for å integrere Pindena med økonomisystemet slik at fakturagrunnlaget overføres automatisk og du kan sende faktura og EHF.
Betaling med Vipps og kort
Du kan bruke Vipps eller betalingsløsning for kort. Begge alternativer er enkelt for deltageren og sikkert for deg.
Du får betalt ved påmelding og slipper oppfølging og purring. Deltageren mottar påmeldingsbekreftelse med kvittering.
Send faktura
Du kan velge å tilby faktura i Pindena, slik at det opprettes ordre når deltageren melder seg på. Deltageren får ordrebekreftelse sammen med påmeldingsbekreftelsen. Du kan også velge å utsette opprettelse av faktura til en fastsatt dato. Deretter kan du følge opp fakturering i ditt eget regnskapssystem.
Ferdig integrasjon med Tripletex, PowerOffice Go og Visma Enterprise Plus
Bruker du Tripletex, PowerOffice Go eller Visma Enterprise Økonomi Plus, er det raskt å koble opp mot Pindena. Få en smidigere hverdag med automatisk overføring av ordre og bokføring av produkter.
Integrasjon med ditt regnskapsprogram
Du kan sende faktura eller EHF fra eget regnskapsprogram. Det krever en integrasjon, slik at regnskapsprogrammet kan motta EHF-ordre som sendes fra Pindena.
Behandler du mange ordre i løpet av et år, kan totalsummen bli stor og det kan være mye å hente på å automatisere prosessen. Ønsker du integrasjon mot et regnskapsprogram, hører vi gjerne fra deg.
Vi tar gjerne en prat om betalingsløsninger og integrasjon med ditt regnskpasprogram.
Ta kontakt med oss, så finner vi den beste løsningen for deg!
Ofte stilte spørsmål om økonomi og betaling
EHF står for Elektronisk Handelsformat. Filformatet er en standard for filoverføring direkte til regnskapssystemer. EHF er kompatibel med den europeiske standarden PEPPOL BIS.
For å bruke en betalingsløsning i Pindena, må du inngå en avtale direkte med betalingsleverandøren. Det er leverandørens priser og transaksjonskostnader som gjelder. Pindena tar ingen gebyrer eller oppstartskostnad for å koble opp en betalingsløsning i deres påmeldingssystem.
Du kan få betalt når deltagerne melder seg på og få pengene direkte på konto ved å knytte deg mot en betalingsleverandør. Velg mellom Stripe, Swedbank, Nets/NetAxept og/eller Vipps.
En integrasjon er en sammenkoblingen av to separate systemer, som tillater flyt av informasjon mellom de. Integrasjonen er ofte gjort mulig ved hjelp av et API.
Deltagerne kan velge å registrere seg på venteliste hvis arrangementet er fulltegnet. Du kan benytte automatisk funksjon som tildeler plasser dersom det blir tilgjengelig eller tildele plasser manuelt.