Kongsberg Gruppen
Den største fordelen med et påmeldingssystem er at jeg har alt samlet på ett sted, og det er lett tilgjengelig å hente ut den informasjonen jeg trenger.
Bente Jakobsen, Kongsberg Gruppen
Fra jazz til 10-årsjubileum
Kongsberg Gruppen har vært kunde av Pindena i over 10 år, og Bente Jakobsen har brukt systemet siden bedriften tok det i bruk.
– Systemet ble først og fremst tatt i bruk for KBG-jazzen i 2013. Jeg har vært med å arrangere jazz-arrangementet hver sommer, forteller Bente.
– I tillegg har jeg vært medarrangør for lederkurs og mindre arrangementer internt i Kongsberg Gruppen, samt mindre arrangementer internt i Kongsberg Maritime og Kongsberg Teknologipark.
Stor verdi med oppdaterte deltagerlister
Bente pleier å importere en liste med navn og e-post til systemet, for deretter å sende invitasjon via e-post. Selv om det kun er kollegaer, er det svært nyttig med et godt verktøy i en stor bedrift. En oppdatert deltagerliste med spesifikk informasjon har stor verdi. Samtidig er det lettvint for brukerne å ivareta retningslinjer for GDPR med funksjoner som er innebygd i løsningen.
– Jeg har hatt god bruk for det i både større og små arrangementer. Det er nyttig å vite antall deltagere, kunne dele informasjon rundt arrangementet, samt hente informasjon om hotell, transport og allergier, sier Bente.
Enkel kommunikasjon har vært alfa og omega
Med en oppdatert deltagerliste, er det enkelt å dele informasjon. Det er enkelt å sende meldinger til kun en gruppe deltagere og planlegge når meldinger skal sendes.
– Muligheten for å sende e-post og sms til deltagerne er absolutt det jeg har benyttet meg mest av, både før og etter arrangementer, sier Bente.
Hun har også brukt innsjekk med QR-kode flere ganger. Den gir en god oversikt over hvem som er tilstede under arrangementet, men det kan også være nyttig å vite i etterkant.
– Vi har brukt innsjekk med QR-kode i noen år, og det er veldig kjekt og lettvint, sier Bente.
Forbedret kurs ved bruk av evaluering
Evaluering er smart å benytte i forbindelse med kurs, slik at man kan få kjennskap til om kurset og innholdet står til forventningene. Bente synes det har vært enkelt å bruke det via påmeldingssystemet.
– Da jeg holdt på med lederutvikling kursene, ble det laget evalueringsundersøkelse som ble sendt ut via Pindena til deltagerne. Det ble laget samtidig med at vi sendte ut invitasjonene for kurset – så når kurset var gjennomført, ble det automatisk sendt ut til valgt tidspunkt, smiler Bente.
Bente har et langvarig forhold til Pindena, og har brukt systemet siden før det fikk navnet Pindena påmeldingssystem.
– Vi har fra dag 1, fått de nødvendige tilpasninger vi hadde behov for når vi startet å bruke Pindena. Det var alt fra sms-varsel til QR-koder osv. Og når jeg har sendt spørsmål og behov for hjelp, får jeg alltid raskt svar tilbake og problemet blir løst. Hvis det var noe problem, var det ofte bare uviten hos meg, ler Bente.
Til den type bruk jeg kjenner, har jeg absolutt ikke vanskelig med å anbefale systemet videre, avslutter Bente med et smil.
Ønsker du å benytte samme brukervennlige system som Kongberg Gruppen?
La oss ta en prat om påmelding og enkle løsninger.