Synoptik Norge
Jeg vil absolutt anbefale Pindena til andre. For oss har det vært en utrolig stor forenkling i forhold til å registrere påmelding og kommunisere med kursdeltagere.
Karin Lund, fagsjef i Brilleland
Har automatisert deltagerhåndtering
Synoptik Norge bruker påmeldingssystem for å få oversikt over sine aktiviteter og kurs for ansatte. Med optikerkjedene Interoptik og Brilleland har de over 150 butikker og mange hundre ansatte over hele landet.
– Vi bruker Pindena for påmelding til alt av aktiviteter og kurs for våre medarbeidere i butikk og på vårt servicekontor. Det er viktig for oss å ha oversikt over hvilke medarbeidere som har deltatt på for eksempel ulike typer kurs og etterutdanning også i etterkant, forteller fagsjef Karin Lund.
Med høy aktivitet og mange henvendelser som skal håndteres, ble det til slutt krevende å ha oversikt. Behovet for et system som kunne hjelpe Synoptik å holde oversikt presset seg frem.
– Påmelding ble veldig tidskrevende før vi tok i bruk Pindena, og det ble mange e-poster og oppdatering av excel-filer. Vi hadde et stort behov for å automatisere denne prosessen og funksjonene i Pindena passet veldig fint til dette formålet, sier Karin.
19 249 deltagere totalt siden 2017
Data fra Pindena påmeldingssystem, 14. august 2024
Etter å ha tatt i bruk påmeldingssystemet ser de seg ikke tilbake. Nå har de full oversikt over sine arrangement, samlet på ett sted.
– For oss er det helt klart den oversiktlige påmeldingsløsningen som er den viktigste. Vi kunne ikke ha klart oss uten, sier hun.
Effektiv kommunikasjon med påmeldingssystem
Synoptik har god nytte av muligheten for å planlegge utsendelser til de påmeldte. Med et smart filter sorterer de deltagerne og tilpasser innholdet i kommunikasjonen.
– Når vi har aktiviteter for ansatte, kommuniserer vi direkte med påmeldte via e-post og sms funksjonene, sier Karin.
I Pindena kan de planlegge kommunikasjon, men også sende spontane beskjeder. Begge deler er raskt å få ut på grunn av det smarte filteret.
– Det kan være at vi gjør klar mail som skal gå til alle påmeldte på et gitt tidspunkt før et arrangement, eller det kan være en sms som sendes hvis det oppstår en situasjon der vi må kjapt få ut endret info under et arrangement. Det fungerer helt supert at vi kan bruke forskjellige filtre når vi sender e-post eller sms, slik at ikke all informasjon går til alle påmeldte, forteller Karin.
Påmelding med mange muligheter
En av funksjonene mange setter pris på i Pindena, er muligheten for å fordele informasjon på flere sider. På den måten blir det enklere for deltagerne å ha oversikt.
– Det er veldig fint at man kan har flere faner i påmeldingen som kan brukes til å beskrive forelesere eller innhold i et kurs. Jeg liker også godt at det er mulig å ha felter som avhenger av svar i andre felter når man lager påmeldingen. F.eks at et ja til om man er medlem i Norges Optikerforbund, åpner et felt for å skrive inn sitt medlemsnummer osv, smiler Karin.
Med avhengigheter i skjema blir det enklere å melde seg på, og man slipper å vise deltagerne unødvendige felter. Dette gir mulighet for å lage avanserte påmeldingsskjema, uten å komplisere påmeldingen for deltagerne.
Får nyttige tilbakemeldinger ved å bruke spørreundersøkelse
Synoptik benytter også Pindena for å lage og sende ut spørreundersøkelser. Det er fint for å få tilbakemelding om arrangementer og kan gi verdifull innsikt.
– Vi bruker mest Pindena som påmeldingssystem, men benytter også spørreundersøkelsene som kan knyttes opp mot en aktivitet. På den måten får vi nyttige tilbakemeldinger fra medarbeidere som har deltatt på interne kurs og events, forteller Karin.
Ved å legge til spørreundersøkelsen i en aktivitet, er det enkelt å engasjere deltagere som har deltatt ved å sende en invitasjon. En visuell graf gir et raskt overblikk over resultatet av undersøkelsen.
– Spørreundersøkelser er enkle å sette opp og det er fint at man kan koble dem sammen med en aktivitet. Den grafiske fremstillingen av resultatene er også fin og det er bra at man har mulighet til å laste ned resultatene i en excel-fil, sier Karin.
Pindena forenkler påmelding
– Pindena er veldig intuitivt og lett å jobbe i, og det er gode og lettforståelige opplæringsvideoer tilgjengelig hvis det er noe man ikke får til. Kundeservice i Pindena er alltid veldig tilgjengelig og svarer kjapt når man trenger hjelp, sier Karin.
– Jeg vil absolutt anbefale Pindena til andre. For oss har det vært en utrolig stor forenkling i forhold til å registrere påmelding og kommunisere med kursdeltagere, avslutter Karin.
Få bedre kontroll med deltagerlister og filtre for kommunikasjon i et påmeldingssystem.
Vi tar gjerne en prat om hvordan dere kan forenkle registrering, om det er egne ansatte eller eksterne deltagere.